Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu Wilsons Promontory - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu

Wilsons Promontory

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Frits

17 December 2015 | Australië, Wilsons Promontory

Deze voert ons via de binnenlanden naar Wilsons Promontory. Wederom een gigantisch natuurpark van 55.000 hectaren met heuvels en bossen. Een klein gedeelte ligt aan de kust en daar gaan we naar toe. Onze meest primitieve camping tot nu toe maar ook een stuk drukker. Dit gebied is zeer populair onder de autochtone bevolking. En volkomen terecht zo vonden wij al snel. ’s Middags zijn we gelijk gaan hiken en de eerste heuvel beklommen. Deze inspanning werd beloond met een prachtig uitzicht over de bossen, de heuvels en de kustlijn met zijn witte stranden en blauwe zee. Voor het donker werd nog even in die blauwe zee gesprongen om lekker af te koelen. Het water is niet heel erg warm, maar met temperaturen boven de 30 graden is dat lekker afkoelen daar. Na een heerlijk ontspannen uurtje in de jacuzzi in onze camper nog even buiten zitten met een blik lokaal pils. We waren er al voor gewaarschuwd maar zodra de zon onder is komen de dieren de jungle uit om op de camping op zoek te gaan naar eten. Zo kregen wij totaal onverwachts een wombat (iets grotere versie van een koala en wel beweeglijk) op visite. Thijs had het er niet zo op en die vloog gelijk de gigantische camper in. Frits en Hein zijn opgegroeid bij het Winssen’s bos aan de Hoogewaard dus die waren wel wat gewend wat betreft flora en fauna hetgeen goed van pas komt in de outback. Toch konden we ’s avonds goed de slaap pakken zodat we goed uitgerust aan onze tweede hike konden beginnen. Wederom was de beloning een prachtig weids uitzicht. We krijgen er geen genoeg van.