Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu Lakes Entrance - Reisverslag uit Lakes Entrance, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu

Lakes Entrance

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Frits

16 December 2015 | Australië, Lakes Entrance

De volgende dag konden we iets langer blijven liggen maar hier had Frits geen boodschap aan. Die ging nog even een uur hardlopen! Zo begint hij bijna al zijn vakantiedagen. Er wordt goed gegeten en goed gedronken maar dat is Frits niet aan te zien, integendeel! Al dat rennen houdt Frits letterlijk en figuurlijk helemaal in balans. Na een goed ontbijt, bereid op ons kookeiland in onze gigantische camper, gingen we op weg naar de volgende plaats van bestemming, Lakes Entrance. Onze derde kustplaats op rij voordat we weer het binnenland in zouden trekken. Sinds enige dagen nemen ook Hein en Thijs plaats achter het stuur. In het begin wordt er nog wel een keer op de verkeerde helft de weg opgereden maar dan kom je er altijd wel snel achter dat je niet helemaal goed zit. De plaatselijke bevolking is gelukkig wel wat gewend als het gaat om Europese toeristen die hier de weg op gaan hetgeen wel prettig is. In Nederland had je de middelvingers niet meer kunnen tellen waarschijnlijk. Landgenoten, zo kan het dus ook! Maar goed, Lakes Entrance is te vergelijken met de vorige plaatsjes die we bezocht hebben. Ook hier leeft men van het toerisme en de visserij en dat laatste is voor ons reden om ’s avonds aan te schuiven in een vis restaurant. Volgens Frits moet dat hier wel heerlijk zijn want je krijgt het nergens zo vers als hier. Springt vanuit de zee zo op je bord schijnbaar. Hoe dan ook, het was ook heerlijk. Niets ten nadele van de Spakenburger vishandel die op de donderdag bij de Loef staat, maar je proeft het zeker wel. Na een mooie avondwandeling door het stadje gaan we bijtijds naar onze Auping boxspringbedden want ’s ochtends staat er een lange rit op het programma.