Surfing surfing, wind surfing... - Reisverslag uit Broulee, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu Surfing surfing, wind surfing... - Reisverslag uit Broulee, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu

Surfing surfing, wind surfing...

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Frits

15 December 2015 | Australië, Broulee

Op naar het naastgelegen Broulee waar onze instructeur Shane ons al stond op te wachten. Nadat we ons in een wetsuit hadden gehezen (da’s al topsport maar dat geheel terzijde) kregen we eerst wat theorie. Wij hadden geen van allen enige ervaring met snowboarden, skateboarden of windsurfen of wat dan ook dus Shane had al snel in de gaten, dit wordt een uitdaging! Eerst wat droog oefenen op het strand waar je in eerste instantie de eerste acties leert en dat dit na een tiental keren iets van een automatisme begint te worden. Voeten aan het uiteinde van de plank, niet te ver naar voren hangen, zes keer peddelen met je handen. Dan een soort van “planking” houding aanmeten op je plank en dan als de sodemieter op twee voeten gaan staan, de knieën gebogen en je bovenlichaam recht. Dit alles dient te gebeuren in vijf seconden. Klinkt vrij lastig maar na een aantal keren lukte het toch vrij aardig. Hulde aan Shane dus want Hein en Thijs wisten op het laatst enkele malen heelhuids het strand te bereiken. Frits had er wat meer moeite mee (souplesse van een zak cement) maar ook daar was zeker enige progressie merkbaar. Deze twee uren vlogen dan ook voorbij, hartstikke leuk om te doen en we begrijpen de plaatselijke liefhebberij voor deze sport helemaal!