Batemans Bay! - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu Batemans Bay! - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Frits Thijs - WaarBenJij.nu

Batemans Bay!

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Frits

14 December 2015 | Australië, Batemans Bay

De volgende dag gingen we weer vroeg op pad met onze gigantische camper. Nadat we door onze aardige buren werden uitgezwaaid (“Gute reise euch!” werd half slaperig beantwoord met “Ja, Sie auch wah!”) werd er koers gezet naar Bateman’s Bay. Een toeristisch plaatsje met veel restaurants en bars aan de zuidkust, gelegen aan een mooie baai. Dit stadje dient voornamelijk als buitenverblijf voor de inwoners van het 200 kilometer verderop gelegen Canberra. Waarschijnlijk zaten de meeste mensen nog daar want het was vrij rustig in Bateman’s Bay. Misschien wel daardoor hadden we een mooie plek aan het water op de camping waar we dankbaar gebruik van maakten. Tuinstoel, blik koud bier en een prachtig uitzicht, dan komt het vakantiegevoel vanzelf. Erg leuk is dan dat er af en toe eens iemand een praatje komt maken en ons, nieuwsgierige toeristen, allerlei interessante dingen over het land komt vertellen. Dat komt eigenlijk de hele reis terug en dat de Australiërs aardige mensen zijn zullen wij dan ook helemaal beamen! Maar goed, allemaal leuk dat ontspannen maar dat hadden we in een resort op de Canarische Eilanden ook wel gekund dus tijd voor iets actiefs! Hein kwam met het voorstel om eens een surfles te gaan nemen. Ja, dat was wel wat en dus gelijk gereserveerd voor de volgende ochtend.

• 25 December 2015 - 14:44

Henk EnDoky:

Hi guys
    Wat 'n prachtige avonturen down under.
    Heel goede dagen en geniet van alles wat voorbij komt. Goeie reis!!!