Een lange vlucht naar Peking - Reisverslag uit Peking, China van Frits Thijs - WaarBenJij.nu Een lange vlucht naar Peking - Reisverslag uit Peking, China van Frits Thijs - WaarBenJij.nu

Een lange vlucht naar Peking

Door: Hein

Blijf op de hoogte en volg Frits

08 December 2015 | China, Peking

Dag allemaal, leuk dat jullie meelezen. Ik typ dit nu vanuit onze camper terwijl we over de bochtige Great Ocean Road rijden naar het plaatsje Warrnambool. Excuseer mij dus voor enige typ-fouten, het is niet de meest ideale schrijf positie :)
We zijn nu ongeveer 2 weken onderweg en wat vliegt de tijd zeg. Het is een fantastisch mooi land, mooie diverse natuur, vriendelijke mensen en erg goed eten. De temperatuur is momenteel 25 graden hier aan de zuid-kust. Gisteren toen we door Melbourne reden was het nog 37 graden, om maar een indruk te geven. We beginnen al aardig bruin te worden, Frits is al bijna een neger en loopt met een stro-hoedje op. Om zijn bolletje te beschermen (en omdat het zoooo cool staat :)).

Maar, om maar bij het begin te beginnen, we zijn vorige week onze reis begonnen vanuit Dusseldorf, vanuit waar we naar Peking zijn gevlogen (11h!). We hadden daar een tussenstop van eveneens 11u, en als je minder dan 72u in Peking verblijft heb je geen visum nodig om het vliegveld te verlaten. Dat hebben we dus gedaan en zijn naar het plein van de hemelse vrede en naar de verboden stad gegaan. Het was zeer indrukwekkend en aan het aantal tempels in verboden stad leek geen eind te komen. Het grapje “warempel weer een tempel” was al snel geboren. En het was koud, 2 graden Celsius, het had er zelfs gevroren. En aangezien ik mijn winterjas bij Frits thuis had achterlaten, was het even aanpoten om warm te blijven. Gelukkig kon een warme noodlesoep met dumplings ons weer opwarmen. Terug bij het vliegveld aangekomen moesten we nog een paar uur wachten, en het viel niet mee om wakker te blijven.